|
"Двуцевки"
Wishbone
03-06-2005 09:03
|
Явно не става за мерута - това не може да го пробие! Обаче за закеркенечване става! Пак сме го изчислили!
Който иска да работи с такъв харпун, първо да се научи да стреля с прашка-двучаталка!
|
|
А със сини прашки може ли ?! :p .
|
|
Зависи от чатала .Дълъг и гладък.пак объркахме темата :p
|
|
Е'ба маа му 'ба , вие да не пиете някакви тайни хормонални напитки... :p :p
|
|
както е тръгнало ще почне да се закачате и с русалките
|
white_prince
07-06-2005 22:57
|
Ей сериозно по темата. Аз мисля че цялата тая работа с двете стрели е, ако мине някой пасаж с риби да имаш не една уцелена риба, а две или поне двойно по голям шанс да удариш нещо при евентуално преминаване на пасаж!
|
|
Добре е тогава да имаш поне 5 стрели та с един изстрел да излизаш и си ходиш
Само незнам какво ще правиш след стрелбата
|
|
WP, имаше един такъв лаф за деца: "Ако на дървото има 50 врабеца, като стреляш с пушката и свалиш един, колко ще останат???".
Та така и със стрелбата при пасажите! Ако някога си стрелял по избраната риба в пасажа, знаеш какво се случва секунди след изстрела, независимо дали си уцелил или не.
Стрелбата пък, "наслуки" в гъст пасаж е 99% безмислена, защото е несполучлива, пък ако ще и както казва Dobs, с пет стрели харпун да имаш!
|
|
Аз до някъде подкрепям идеята на WP, защото преди 2 седмици когато платерините течаха спокойно можех да стрелям по 2 пъти в един и същи пасаж. Имах страхотно куц късмет този ден и не можех да уцеля нищо, но ми направи впечатление, че след като стрелям по риба от първата част на пасажа и не уцеля, другите близо около мястото на изстрела се пръскат, но зад тях продължава останалата част от пасажа, която вероятно не е разбрала още какво става. На няколко пъти след като стрелях и не уцелвах протягах харпуна (вече без стрела в него) за да видя до колко близо минават платерините. Ако щете ми вярвайте, но на няколко пъти почти ги докосвах с върха на харпуна. И това е точно след изстрел с който не съм уцелил. Така че вероятно няма да е чак толкова лоша идея да имаш 2 изстрела, но все пак да не забравяме, че такива ситуации с "реки" от платерини има само за по няколко дни в годината. През останалото време този харпун ще е напълно безполезен.
Поздрави!
|
Wishbone
08-06-2005 09:13
|
Колеги, WP донякъде е прав, защото не става дума само за платерина. В едно 30% от случаите когато съм стрелял по стадо лефери например, стадото се връща веднага да види какво става.
Това което прави използването на тая двуцевка почти невъзможно в този случай е, че ако не "препарираш" първата риба, то тя се бори - дърпа харпуна и т.н. Тук на дълго и широко обсъждахме как рибата трябва да се обработва веднага и т.н. Дори и да удариш и втора - като заминат в различни посоки как ще ги обработиш? Шансът да загубиш и двете риби нараства многократно...
|
|
Съгласен съм с вас, но като знам аз как се мотам и се боря след като съм ударил даже едно попче, доста опит е необходим за да се оправиш с две риби на двете стрели ... пък може и да има толкова добри
Тренировки му е майката!
|
|
...може би, ако първия път не улучиш, а рибоците напират ли напират :p
|
|
Аз имах точно това предвид. Да стреляш втори път ако първия не уцелиш. Но от друга страна май чара на подв. риболов е точно там, че имаш само един изстрел за да вземеш рибата. Някак няма да е спортсменско да стреляш докато не падне и последната платерина в неравен бой
|
|
Редовно влизам и гмуркам с 2 харпуна,не е толкова страшно
|
|
Гофусе, ти като Били Хлапето го раздаваш май
|
|
Ех реки от платерини Ако не става със стрелата пробвай с дръжката все нещо ще улучиш :p .
|
|
виждал ли го е някой на живо това нещо?
|
vladosub
01-02-2006 09:21
|
Пичове здравейте,
Айде и аз да кажа - за мен също е пълна глупост този харпун, не като марка, а като идея....
Аз съм го виждал на живо - мисля че на втората Амфора откак се възроди, която беше на Дюни - тогава в испанския отбор беше Пепе Виня, който го донесе и го показваше - той е фирмен състезател на Пикасо и плюс тва има харпунджийски магазин - Пикасо...Тогава Весел от Варна си купи харпун от него - ама нормален, който е много хубав, а двуцевката - не знам някой дали я купи..
Както и да е...
ПО отношение на големи пелагични риби в океана -НИКОЙ - повтарям НИКОЙ - доколкото аз съм чел по литературата не ползва подобен харпун - виж коментарите на WishBone - много точни....
За нашто море - споделям опита си, както и на моите съотборници - Почти всички от нашия отбор на времето - Сашо Божков, Валтер, аз - отбора на БАН тогава - сме се гмуркали с два харпуна - дори Ал. Божков го прави цели две години !! - ясно защо ... за да удариш две риби от едно ято, ама полека лека се отказахме - неудобствата са по големи отколкото предимствата !! Според мен най удачният вариант за два харпуна е следният, мнението на Валтер и Ал. Божков е същото:
Един ластичен - 90 или 100 см и един пневматик - 70 см Медистен примерно ...
Чакаш в засада - на сравнително плитко обаче - става за пеленгаси , лефери - като дойде ятото - стреляш с пневматиката по най близката риба зад врата, взимаш другият харпун който лежи на дъното и стреляш по друга риба - ятото вече е на по голяма дистанция..Само че след това - докато оправиш рибите, докато заредиш и двата харпуна ....- минава много време, така че - гмуркайте си с един харпун и не бъдете толкоз "лакоми" за две риби на едно гмуркане..
Колкото до лов по дупки, също мисля че не става - там е по добре да сложиш по един харпун пред всеки отвор на дупката -5 -6 например ! - и да стреляш последователно с по един от тях - така рибите се плашат и си стоят вътре .... Така на времето Есклапез стана европейски шампион в Турция..
Батко Влади
А пропо - Педро Карбонел стреля с Беша ....
<span class='smallblacktext'>[ Редактирано Wed Feb 01 2006, 09:24AM ]</span>
|
|
Нови Продукти
Цена: 192.00 Лв.
Spearfishing
|